Ana Sayfa / GALERİ / FOTO GALERİ / Evliyalar Diyarının Pîri

Evliyalar Diyarının Pîri

Faydalı ise lütfen bağlantıyı paylaşınız, tavsiye ediniz. Kaynaksız kopyalamanıza rızamız yoktur.
Mustafa Cambaz
Evliyalar şehri Kastamonu’nun tarihi ve kültürel dokusunun en önemli değerlerinden biri Şeyh Şaban-ı Veli Külliyesi’dir. Hz. Pîr’i ağırlayan mekânın taşı toprağı Mekke’ye, suyu zemzeme benzetilir. 
.
Dergâhın sırtını yasladığı tepenin taşlık yapısı Mekke kayalıklarına benzetiliyor.Dergâhın sırtını yasladığı tepenin taşlık yapısı Mekke kayalıklarına benzetiliyor.
Şeyh Şaban-ı Veli Dergâhı’nın giriş kapısı.
Şeyh Şaban-ı Veli Dergâhı’nın giriş kapısı.
Yaz kış, haftanın yedi günü ziyaretçi akınına uğrayan Şaban-ı Veli Külliyesi, Kastamonu Kalesi’nin karşısındaki tepede yükseliyor.
Yaz kış, haftanın yedi günü ziyaretçi akınına uğrayan Şaban-ı Veli Külliyesi, Kastamonu Kalesi’nin karşısındaki tepede yükseliyor.
Şeyh Şaban-ı Veli Külliyesi, Kastamonu’nun tarihi ve kültürel dokusunun en önemli değerlerinden biridir.
Şeyh Şaban-ı Veli Külliyesi, Kastamonu’nun tarihi ve kültürel dokusunun en önemli değerlerinden biridir.
Dergâgın avlusundaki çeşmeden akan su, kokusu ve tadıyla zemzeme benzetiliyor.
Dergâgın avlusundaki çeşmeden akan su, kokusu ve tadıyla zemzeme benzetiliyor.
Şeyh Şaban-ı Veli Külliyesi’nin haziresi.
Şeyh Şaban-ı Veli Külliyesi’nin haziresi.
Şeyh Şaban-ı Veli Hazretleri 1560 yılında vefat edince dergâhın avlusuna defnedilir.  Kabrinin üzerindeki türbe daha sonra 1611 yılında ulema ve halk tarafından yaptırılır.
Şeyh Şaban-ı Veli Hazretleri 1560 yılında vefat edince dergâhın avlusuna defnedilir. Kabrinin üzerindeki türbe daha sonra 1611 yılında ulema ve halk tarafından yaptırılır.
1611 tarihli türbede Şeyh Şaban-ı Veli ile birlikte; postnişin, türbedar ve peşkirdarlara ait 12 sanduka bulunuyor.
1611 tarihli türbede Şeyh Şaban-ı Veli ile birlikte; postnişin, türbedar ve peşkirdarlara ait 12 sanduka bulunuyor.
1481 yılında Kastamonu, Taşköprü’de doğan Şeyh Şaban-ı Veli Hazretleri, 1560 yılında Hak’ka yürüyünce dergâhın avlusuna defnedilir. Daha sonra kabrinin üzerine günümüzdeki şekliyle türbe yaptırılır.
1481 yılında Kastamonu, Taşköprü’de doğan Şeyh Şaban-ı Veli Hazretleri, 1560 yılında Hak’ka yürüyünce dergâhın avlusuna defnedilir. Daha sonra kabrinin üzerine günümüzdeki şekliyle türbe yaptırılır.
1481 yılında Kastamonu, Taşköprü’de doğan Şeyh Şaban-ı Veli Hazretleri 1560 yılında Hak’ka yürüyünce, irşat görevini yürüttüğü dergâhın avlusuna defnedilir.
1481 yılında Kastamonu, Taşköprü’de doğan Şeyh Şaban-ı Veli Hazretleri 1560 yılında Hak’ka yürüyünce, irşat görevini yürüttüğü dergâhın avlusuna defnedilir.
Asa Suyu’nun hemen yanındaki merdivenlerin arasına, Şeyh Şaban-ı Veli’nin; “Gelişiniz güle güle, gidişiniz güle güle, her işiniz güle güle olsun” sözü yazılmış.
Asa Suyu’nun hemen yanındaki merdivenlerin arasına, Şeyh Şaban-ı Veli’nin; “Gelişiniz güle güle, gidişiniz güle güle, her işiniz güle güle olsun” sözü yazılmış.
Camiyle aynı tarihlerde yaptırıldığı tahmin edilen dergâh evleri, Sultan Abdülmecid devrinde tamir edilip yenilenmiş. Günümüze ulaşan iki konak ve ortasındaki yapı, 1900 yılında Azdavaylı Mahmut Paşa tarafından yaptırılmış.
Camiyle aynı tarihlerde yaptırıldığı tahmin edilen dergâh evleri, Sultan Abdülmecid devrinde tamir edilip yenilenmiş. Günümüze ulaşan iki konak ve ortasındaki yapı, 1900 yılında Azdavaylı Mahmut Paşa tarafından yaptırılmış.
Dergâh konaklarının alt katında sergilenen birbirinden değerli hat levhaları.
Dergâh konaklarının alt katında sergilenen birbirinden değerli hat levhaları.
Şeyh Şaban-ı Veli Vakıf Müzesi’nde sergilenen zikir tespihleri, kılıç ve el yazması Kur’an-ı Kerim.
Şeyh Şaban-ı Veli Vakıf Müzesi’nde sergilenen zikir tespihleri, kılıç ve el yazması Kur’an-ı Kerim.
Müzenin en değerli eşyaları; Şaban-ı Veli Hazretleri’nin gömlek, hırka,  sarık ve zikir tespihi.
Müzenin en değerli eşyaları; Şaban-ı Veli Hazretleri’nin gömlek, hırka, sarık ve zikir tespihi.
Şeyh Şaban-ı Veli Hazretleri’nin gömleği.
Şeyh Şaban-ı Veli Hazretleri’nin gömleği.
Şeyh Şaban-ı Veli Hazretleri’nin gömleği. Şeyh Şaban-ı Veli Hazretleri’nin sarığı ve zikir tespihi.
Şeyh Şaban-ı Veli Hazretleri’nin gömleği. Şeyh Şaban-ı Veli Hazretleri’nin sarığı ve zikir tespihi.
Şeyh Şaban-ı Veli Vakıf Müzesi’nde sergilenen 1182 yılına ait el yazması Kur’an-ı Kerim.
Şeyh Şaban-ı Veli Vakıf Müzesi’nde sergilenen 1182 yılına ait el yazması Kur’an-ı Kerim.
Şeyh Şaban-ı Veli Vakıf Müzesi duvarında asılı olan, Peygamber Efendimiz’e kadar ulaştığı kabul edilen Halvetiye silsilesi.
Şeyh Şaban-ı Veli Vakıf Müzesi duvarında asılı olan, Peygamber Efendimiz’e kadar ulaştığı kabul edilen Halvetiye silsilesi.
Şeyh Şaban-ı Veli Vakıf Müzesi’nde sergilenen sancak.
Şeyh Şaban-ı Veli Vakıf Müzesi’nde sergilenen sancak.
Müzede sergilenen ahşap hat levha.
Müzede sergilenen ahşap hat levha.
Şeyh Şaban-ı Veli Vakıf Müzesi’nde sergilenen, Osmanlı dönemi sosyal hayatının en önemli icatlarından biri olan sadaka taşları.
Şeyh Şaban-ı Veli Vakıf Müzesi’nde sergilenen, Osmanlı dönemi sosyal hayatının en önemli icatlarından biri olan sadaka taşları.
Şeyh Şaban-ı Veli Vakıf Müzesi’nde sergilenen dergâha ait eşyalar.
Şeyh Şaban-ı Veli Vakıf Müzesi’nde sergilenen dergâha ait eşyalar.
Şeyh Şaban-ı Veli Vakıf Müzesi’nde sergilenen birbirinden değerli kilimler.
Şeyh Şaban-ı Veli Vakıf Müzesi’nde sergilenen birbirinden değerli kilimler.
Şeyh Şaban-ı Veli Vakıf Müzesi’nde sergilenen şamdanlar.
Şeyh Şaban-ı Veli Vakıf Müzesi’nde sergilenen şamdanlar.
Külliyenin ortasında konakların önünde yer alan şadırvan, konakların da bânisi Mahmut Sırrı Paşa tarafından eşi Fatma Hanım adına 1900 yılında yaptırılmış.
Külliyenin ortasında konakların önünde yer alan şadırvan, konakların da bânisi Mahmut Sırrı Paşa tarafından eşi Fatma Hanım adına 1900 yılında yaptırılmış.
1580 yılında, Sultan 3. Murad’ın hocası Şuca Efendi tarafından yaptırılan, dönem dönem tamirler görerek günümüze ulaşmış caminin ibadet mekânı.
1580 yılında, Sultan 3. Murad’ın hocası Şuca Efendi tarafından yaptırılan, dönem dönem tamirler görerek günümüze ulaşmış caminin ibadet mekânı.
Caminin ikinci ve üçüncü katındaki dervişlere ait hücreler, günümüzde Ramazan ayının son on gününde itikafa giren mü’minler tarafından kullanılıyor.Caminin ikinci ve üçüncü katındaki dervişlere ait hücreler, günümüzde Ramazan ayının son on gününde itikafa giren mü’minler tarafından kullanılıyor.

 

Caminin ikinci ve üçüncü katındaki dervişlere ait hücreler, günümüzde Ramazan ayının son on gününde itikafa giren mü’minler tarafından kullanılıyor.Caminin ikinci ve üçüncü katındaki dervişlere ait hücreler, günümüzde Ramazan ayının son on gününde itikafa giren mü’minler tarafından kullanılıyor.

 

Kaynak : Yeni Şafak

Faydalı ise lütfen bağlantıyı paylaşınız, tavsiye ediniz. Kaynaksız kopyalamanıza rızamız yoktur.

İlginizi Çekebilir

Çatalzeytin’de Bayram

Çatalzeytin’de Bayram İlçemizin 41 adet köyü var. 1965 yılına kadar bu köylerin belki ancak on …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Önceki yazıyı okuyun:
Transkiritik: Bediüzzaman ve Marks – VI

Marks’ın ütopik tarafı Allah’ı, mülkiyeti, devleti gereksiz görmesidir. Bunları kabul etmeyen bir insan tipi üretmek …

Kapat