Ana Sayfa / Yazarlar / Fahr-i Kâinat Efendimiz (asm) O Kâinat Kitabını Baştan Sona, Bütün Hakikat ve Manalarıyla Okumuş

Fahr-i Kâinat Efendimiz (asm) O Kâinat Kitabını Baştan Sona, Bütün Hakikat ve Manalarıyla Okumuş

Faydalı ise lütfen bağlantıyı paylaşınız, tavsiye ediniz. Kaynaksız kopyalamanıza rızamız yoktur.

FAHR-İ KAİNAT EFENDİMİZ ()’

O KAİNAT  KİTABINI BAŞTAN SONA,

BÜTÜN HAKİKAT VE MANALARIYLE OKUMUŞ…

 

“Hem o acip kitabı bütün maânîsiyle, 

hakaikiyle ders verecek birisini, 

en birinci sahifeden tâ nihayete kadar üstünde ders vere vere geçirecektir!..”

(31. Söz)

Kitab-ı Kebir denilen Kainat kitabını 

her bir peygamber birer cüz veya bir bölüm 

veya birkaç sahife olarak okuyabilmiş…

Ancak 

Alem-i Server, Fahr-i Kainat Efendimiz (()’

 o kitabı baştan sona, 

bütün hakikat ve manalarıyle okumuş ve mahlukata, 

hususan zişuura, 

hikmet ve marziyatını tebliğ 

ve kulluk vazifesini tekammül ettirmiştir…

“İşte, 

 

şöyle bir saray-ı âlemi, 

 

kendi kemâlât ve cemâl-i mânevîsini görmek 

 

ve göstermek için 

 

bir meşher hükmünde açan Celîl-i Zülcemâl, 

 

Cemîl-i Zülcelâl,

 

Sâni-i Zülkemâlin hikmeti iktiza ediyor ki, 

 

şu âlem-i arzdaki zîşuurlara nisbeten abes ve faidesiz olmamak için, 

 

o sarayın âyetlerinin mânâsını birisine bildirsin.

O saraydaki acaibin menbalarını ve netâicinin mahzenleri olan 

 

avâlim-i ulviyede birisini gezdirsin ve bütün onların fevkine çıkarsın 

 

ve kurb-u huzuruna müşerref etsin ve âhiret âlemlerinde gezdirsin. 

 

Umum ibâdına bir muallim ve saltanat-ı rububiyetine 

 

bir dellâl ve marziyât-ı İlâhiyesine bir mübelliğ 

 

ve saray-ı âlemindeki âyât-ı tekvîniyesine bir müfessir gibi, 

 

çok vazifelerle tavzif etsin. 

 

Mu’cizat nişanlarıyla imtiyazını göstersin. 

 

Kur’ân gibi bir fermanla O()’ şahsı,

 

 Zât-ı Zülcelâlin has ve sadık bir tercümanı olduğunu bildirsin.

 

Öyle bir kitabın 

umumunu ve küllî hakaikini ders vermek için 

gayet yüksek 

bir seyr ü sülûk ettirmek hikmeten lâzımdır…

Yani, 

birinci sahifesi olan tabakat-ı kesretin en nihayetinden tut, 

tâ müntehâ sahifesi olan daire-i ehadiyete kadar bir seyeran ettirmek…”

Aynen öyle de, 

Nakkâş-ı Ezelî, şu kâinatı, 

kemâlâtını ve cemâlini 

ve hakaik-i esmâsını göstermek için öyle bir tarzda yazmıştır ki, 

bütün mevcudat hadsiz cihetlerle 

nihayetsiz kemâlâtını 

ve esmâ ve sıfâtını bildirir, ifade eder!..”  (31. Söz)

Faydalı ise lütfen bağlantıyı paylaşınız, tavsiye ediniz. Kaynaksız kopyalamanıza rızamız yoktur.

İlginizi Çekebilir

‘Salâvatın Mânâsı Rahmettir!..’ 

‘SALAVÂTIN MA‘NÂSI RAHMETTİR!..’  “(Ey resûlüm!)  (biz) seni ancak âlemlere bir rahmet olarak gönderdik!..” (Enbiya,107) “İşte seni …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Önceki yazıyı okuyun:
Ölmeden Önce “Ölmek”

Ölmeden Önce “Ölmek”   Peygamberimiz(asm) “Ölmeden önce ölün”  buyuruyor. Ne anlama geliyor ölmeden ölmek?.. Ölmeden …

Kapat