İncil’de Tahrifat
***İsa: “Elohi, Elohi, lema şevaktani?”
“Tanrım, Tanrım! Beni niçin terk ettin? diye bağırdı.”
(Matta: 27/ 46.) (Markos: 15/ 34.)
Hz. İsa kurban olacağını bilmiyor muydu?
Eğer İsa’nın misyonu insanlığı kurtarmak için kurban olmak ise neden bu misyondan kaçmıştır? Neden misyonunu tamamlamak dururken Tanrı’nın kendisini terk ettiğini bağırarak ifade eder? Tanrı onu kurban olmak için göndermiş iken nasıl olur da bunu severek kabul etmez? Bu hadise karşısında Hz. İsa’nın tavrı ve duası, kurban olmayı kabul eden biri için hiçte uygun değildir. O halde ulul azim bir peygamber olan Hz. İsa hakkında Nasara’nın kurban yorumu geçersizdir ve abestir.
***İsa (a.s.)’dan istenen şey kurban edilmek olsaydı bu sözleri sarf etmezdi.
Kurban olacağını bilen biri yardım beklemez. Bilakis tevekkül eder. İsmail (a.s.) gibi sabreder. İsmail (a.s.) kurban olacağını anlayınca babasına ellerini ve gözlerini bağlamasını söyler. Zira elleri çarpmasın, gözleri bakmasın.
Halbuki İsa (a.s.) ulül azm bir peygamberdir. Demek ki ortada kurban olma konusu yoktur.
***Hepsi İsa’yı bırakıp kaçtılar. (Matta: 26/ 56.) (Markos: 14/ 50.)
Hepsi kaçtı ise olaya şahid olanlar ve aktaranlar kimler?
Onu öldürenlerin ve orada tesadüfen bulunanların sözlerine güvenebilir miyiz? Bunların sözleri İncil ayeti olur mu?
***Bu hadise Kur’an ayetlerinde şöyle bildirilir: “Halbuki onu öldürmediler ve asmadılar; fakat onlara, benzer gösterildi. Onun hakkında anlaşmazlığa düşenler, ondan yana tam bir şüphe içindedirler. O hususta bir bilgileri yoktur. Sadece zanna uyuyorlar. Onu yakinen öldürmediler. Hayır, Allah onu kendisine yükseltti.” (Nisa: 157.- 158.)
***İsa’yı ele veren Yahuda kendini astı. (Matta: 27/ 5.)
İncil’e göre Yahuda, İsa ile eş zamanda öldü. Bu bilgi, Kur’an’ın benzer gösterildi haberinin üzerinde durulmasını gerektirir. Biraz tefekkür kabiliyeti olan bir kimse, İsa ve Yahuda’nın eş zamanlı ölümünden hareketle Yahuda’nın kendini feda etmiş olma ihtimalini düşünür. Madem, Yahuda pişman oldu, o halde kendini affettirmek için nefsini feda etmiş olamaz mı? Bu soru neden onların zihinlerinde canlanmıyor. Kur’an bu gerçeği ilan ve izhar ediyor: “Halbuki onu öldürmediler ve asmadılar; fakat onlara, benzer gösterildi.” (Nisa: 157.)
(Cevher İnci Altın)
Abdullah Öztürk
- Yalan ve Yılan - 11 Eylül 2024
- Firavun ile Ferdi Bey - 2 Eylül 2024
- Nâsih ve Mensuh - 29 Ağustos 2024
- Sülb ve Teraib (Tarık Suresi 7. Ayet) - 6 Ağustos 2024
- Cihat - 23 Temmuz 2024
- Tesadüf Testi - 20 Haziran 2024
- İslam’da, Kadına Şiddet Var mıdır? - 13 Haziran 2024
- İmtihanın Kodları - 28 Mayıs 2024
- Ayet Berkenar Mucizesi - 12 Mayıs 2024
- Hasetçi Adam - 20 Nisan 2024