Ana Sayfa / Yazarlar / Manevî ve Nuranî Şeylerde Bölünme Olmaz…

Manevî ve Nuranî Şeylerde Bölünme Olmaz…

Faydalı ise lütfen bağlantıyı paylaşınız, tavsiye ediniz. Kaynaksız kopyalamanıza rızamız yoktur.

‘MANEVİ VE NURANİ ŞEYLERDE BÖLÜNME OLMAZ!..’

 

Kur’an-ı Kerim’i birkaç kişi bir araya gelip hatmetmesiyle, 

hepsi sanki bir hatim indirmiş gibi sevap kazanır. 
betkom
Zira;

‘MANEVİ VE NURANİ ŞEYLERDE BÖLÜNME OLMAZ!..’

“Evet, tevhid-i imani, elbette tevhid-i kulubu ister.”

(22.mektup)

Müslümanların bu özelliği niyet birliği, gönül birliği, 

iman ve itikat birliği olan şirket-i maneviyeden gelmektedir… 

Ebu Hüreyre (r.a.)’den rivayet olunan bir hadisi şeriflerinde 

Efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurmaktadırlar: 

“Herhangi bir cemaat Allah’ın evlerinden bir evde toplanır, 

Kur’an-ı Kerimi okurlar ve aralarında müzakere ederlerse mutlaka 

üzerlerine sekine (kalp huzuru, gönül ferahlığı) iner. 

Allah’ın rahmeti kendilerini kaplar, melekler kendilerini kuşatır 

ve Allah onları kendi katındakilere anar.”

(Terğib, c.3 s.262)

Ve yine;

“Kur’an-ı Kerim Allah’ın bir ziyafetidir. 

Onun ziyafetine gücünüz yettiği kadar yönelin.”

“İnsanlardan ibadette en ileri olan, onu çok okuyandır.”

Kur’an-ı Kerimin her bir harfi için, 

namazda okuyana (1000) hasene; 

abdestli okuyana (100) hasene, 

abdestsiz ezbere okuyana (10) hasene verilir.

Kur’an-ı Kerimi 

ezbere okumakla yüzüne okumak arasında 

sevap bakımından çok fark vardır. 

Hatta 

Kur’an-ı Kerimin yüzüne bakmak bile ibadettir… 

Nitekim hadisi şerifte Efendimiz şöyle buyurmaktadır:

“Ümmetimin ibadetlerinin en faziletlisi 

Kur’an-ı Kerimi yüzüne bakarak okumaktır.”

Cüz dağıtarak 

hatim yapmak ise şahs-ı manevî olmanın bir gereğidir. 

Elbette temelde herkes kendi koyduğu harç kadar sevap alır. 

Fakat 

bir meselede şahs-ı manevî olunca 

meydana gelen yüksek enerjiyi 

(şimdiki modern zamanda sinerji deniyor) kim inkâr edebilir?

Üstad Hazretleri 

bu sinerjiyi bir örnek üzerinden şöyle ifade etmiştir:

“Bu iştirak-i emval düsturu a’mal-i uhreviyeye girse, zararsız azîm menfaate medardır.

 Çünkü bütün emval, 

o iştirak eden her bir ferdin eline tamamen geçmesinin sırrını taşıyor. 

Çünkü nasıl ki dört beş adamdan, iştirak niyetiyle biri gaz yağı, biri fitil, biri lâmba, 

biri şişe, biri kibrit getirip lâmbayı yaktılar. 

Her biri tam bir lâmbaya malik oluyor. 

O iştirak edenlerin her birinin bir duvarda büyük bir âyinesi varsa, 

her birinin noksansız, parçalanmadan, birer lâmba, oda ile beraber âyinesine girer. 

Aynen öyle de, emval-i uhreviyede sırr-ı ihlâs ile iştirak ve sırr-ı uhuvvet ile 

tesanüd ve sırr-ı ittihat ile teşrikü’l-mesai, 

o iştirak-i a’malden hâsıl olan umum yekûn 

ve umum nur her birinin defter-i a’maline bitamamiha gireceği, 

ehl-i hakikat mabeyninde meşhut ve vakidir. 

Ve vüs’at-i rahmet ve kerem-i İlâhînin muktezasıdır.”

(lem’alar- 21. Lem’a)

Elhasıl;

Hatim, Kur’an-ı Kerim’in baştan sona okunmasıdır. 

Bunu bir kişi tek başına yapabileceği gibi, 

birkaç kişi kendi aralarında cüz paylaşıp da 

Kur’an-ı Kerim’i hatmedebilirler 

ve vefat edenlerin ruhlarına hediye edebilirler. 

Bunun aksini söylemek doğru değildir.

Müslümanların bu özelliği şirket-i maneviyeden gelmektedir. 

Mesela, 

dört-beş adam iştirak niyetiyle biri gazyağı, biri fitil, biri lâmba, biri şişe, 

biri kibrit getirip lâmbayı yaksalar, 

o lambadan akseden ışıktan hepsi tamamiyle istifade eder.

denildiği gibi, Aynen öyle de;

Birisinin istifadesi diğerine mani olmaz. 

Hepsi sanki kendisi yapmış gibi bu ışıktan istifade eder. 

Bunun gibi 

Kur’an-ı Kerim’i birkaç kişi bir araya gelip hatmetmesiyle, 

hepsi sanki bir hatim indirmiş gibi sevap kazanır. 

Çünkü manevi ve nurani şeylerde bölünme olmaz!..

Faydalı ise lütfen bağlantıyı paylaşınız, tavsiye ediniz. Kaynaksız kopyalamanıza rızamız yoktur.

İlginizi Çekebilir

Mevlid Kandili Hakkında

Mevlid Gecesi / Kandili Hakkında ! Bu yazıdan sonra alttaki başlıkları tıklayarak diğer yazılara da …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Önceki yazıyı okuyun:
Sükûtun Zarâfeti / İmam Süyutî

SÜKÛTUN ZARAFETİ (Hüsnü’s Semt fi’s Samt) Çeviren: Ersan Urcan 1-Abdullah b. Amr’ın (r.a) rivâyet ettiği …

Kapat