Ana Sayfa / Yazarlar / Müjdelenen Muhammed (s.a.v)

Müjdelenen Muhammed (s.a.v)

Faydalı ise lütfen bağlantıyı paylaşınız, tavsiye ediniz. Kaynaksız kopyalamanıza rızamız yoktur.

MÜJDELENEN MUHAMMED (S.A.V.)

Tevratın Müjdesi (Müjdelenen Muhammed)

Sual: Tevrat ayetinde, Tesniye, Bab: 18, Ayet: 18. Allahu Teala, Hz Musa’ya benzeyen bir peygamber göndereceğini müjdeliyor. Bu benzer peygamber kimdir ve hangi yönleriyle benziyor?

Elcevap: Hz Muhammed (s.a.v.)’dir.

*“Allah’ın Rab senin için aranızdan, kardeşlerinizden benim için bir peygamber çıkaracak, onu dinleyeceksiniz.” (Tevrat, Tesniye 18/15.)
“Onlar için kardeşleri arasından senin gibi bir peygamber çıkaracağım ve sözlerimi Onun ağzına koyacağım ve Ona emredeceğim, her şeyi onlara söyleyecek..” (Tevrat, Tesniye, 18/18.)
İsrail oğulları İshak Peygamber’in soyundan, Hz Muhammed (s.a.v.) ise İshak’ın kardeşi İsmail’in soyundandır. O bakımdan Tevrat’ta “kardeşleri arasından” sözü kullanılmıştır.

Benzer yönlerini alimler şöyle sıralamışlardır:

1)Her iki peygamber de şeriat sahibidir.
(Yani haramlar, helaller, temizlik, cezalar vs. hükümleri olan bir dini getirmişlerdir.)
2)Her ikisinin de Kitap verilen peygamberlerden olmaları.
(Tevrat ve Kur’an)
3)Her ikisinin de Allahu Teala ile konuşmaları.
(Tur da Musa (a.s.), Mirac gecesi Muhammed (a.s.) Allah ile konuştu.
4)Kafirlerle savaşan peygamber olması.
5)Ululazm peygamberlerden olması.
6)Ümmetlerinin kesretli olması.
Kıyamet gününde Muhammed ümmeti, Musa ümmetinden daha fazla olması.
7)Hayatta iken kavmine ve ümmetine reis ve devlet başkanı olmaları.
8)İkisinde de su mucizesinin tahakkuk etmesi.
Musa (a.s.) asasını vurunca taştan on iki pınar fışkırmış, Geleceği bildirilen Peygamberin açık parmaklarından on musluklu çeşme gibi su akmıştır. Bütün ordu o sudan içmiş ve abdest almıştır.
9)İki peygamber de yetim hükmünde olarak başkasının himayesinde büyümüştür.
Musa (a.s.) Fir’avn’ın sarayında, Muhammed (a.s.) dedesinin ve amcasının yanında.
10)Her iki peygamberin de hicret etmeleri.
11)Her iki peygamberin ümmetine kutsal bir günün verilmesi.
(Musa ümmetine Cumartesi, Muhammed ümmetine Cuma günü kutsal gün olarak verilmiştir.)
12)Her iki peygamberin isimleri de birbirine benziyor.
Muhammed ve Musa, mim (M) harfi ile başlar.
13)Her iki peygamberin asa ve kılıç sahibi olması.
14)Her ikisinin de İbrahim (a.s.)’ın soyundan gelmesi.
15)Her ikisine de vahyin dağda gelmesi.
(Tur-i Sina’da Musa (a.s.)’a, Hira’da Hz. Muhammed (a.s.)’a vahyin gelmesi.)
16)Her iki peygamber de hicret ederken kafirlerin öldürmek için peşlerine düşmeleri ve Allah’ın onları koruması.
(Musa (a.s.)’a denizin yarılması, Muhammed (a.s.)’ı örümceğin mağaraya kısa sürede ağ örerek koruması)
17)Her iki peygamberin de mütevekkil olmaları ve Allah’dan ümit kesmemeleri.
Musa (a.s): “Rabbim benimle beraber.” diyor. (Şuara: 62.)
Muhammed (s.a.v.): “Allah bizimle beraber.” diyor. (Tevbe: 40.)
Her iki peygamberin tevekkül benzerliği
18)Şakk-ı kamer ve şakk-ı bahr mucizesi.
Hz. Muhammed (a.s.) ayı ikiye ayırdı.
Hz. Musa (a.s.) denizi ikiye ayırdı.
19)Her iki peygambere ve ümmetine namazın farz kılınması.
Musa (a.s.)’a 50 vakit, Muhammed (a.s.)’a 5 vakit namaz farz kılınmıştır.
20)Her iki peygambere de bazı ayetler vasıtasız olarak vahyedildi.
Hz. Musa (a.s.)’ a on emir, vasıtasız vahyedildi.
Hz. Muhammed (a.s.)’a Mirac gecesi Bakara 285.- 286. ayetler vasıtasız vahyedildi.

Sual: Ayette geçen: “Ona emredeceğim, her şeyi onlara söyleyecek.” (Tesniye, Bab: 18, Ayet: 18.) ifadesinin manası nedir?

Elcevap: Gelecek olan peygamberin son peygamber olacağı anlaşılıyor. Çünkü her şeyi onlara söyleyince kendisinden sonra peygamber gelmesine gerek kalmayacak. Önceki peygamberlerin söylediği ve söylemediği veya söylediklerini kavimlerinin ketmettiği, unuttuğu, aktarmadığı, değiştirdiği ne varsa hepsinin hakikatini çekinmeden, korkmadan söyleyecek. Hıristiyanlar maideden (sofra) habersizler, Yahudiler Davud, Süleyman ve Lut peygamberlere iftira attılar. Bunların iç yüzlerini ve bilinmesi gereken her şeyi onlara söyleyecek. Nitekim söyledi. İnsanlar o peygamber ile doğruları öğrendi.

*Tevratta bir başka ayette şöyle geçiyor:
Kitap okuma bilmeyen bir adama: Rica ederiz, bunu oku diye verilir. O da: “Ben okuma bilmem.” der. (İşaya: 29. Bab, 12. Ayet)
Cebrail (a.s.) oku emrini getirdiği zaman Rasulullah’ın (s.a.v.) ilk sözü: “Ben okuma bilmem.” oldu.
Bu Tevrat ayeti de Rasulullah’a (s.a.v.) bariz bir şekilde işaret ediyor.

*“İşte kendisine destek olduğum kulum. Canımın kendisinden razı olduğu seçme kulum. Ruhumu onun üzerine koydum. Milletler için hakkı meydana çıkaracaktır. Bağırmayacak ve sesini yükseltmeyecek ve onu sokakta işittirmeyecek. Ezilmiş kamışı kırmayacak ve tüten fitili söndürmeyecek, hakkı hakikate erdirecek ve dünyada hakkı pekiştirinceye kadar zayıflamayacak ve cesareti kırılmayacak ve adalar onun şeriatını bekleyecektir.” (Tevrat, İşaya,42/1-5.)

İncilin Müjdesi (Müjdelenen Muhammed)

Sual: Hz. İsa, İncil’de alemin reisini müjdeliyor. Hz. İsa’nın alemin reisi olmadığı İncil ayetinden açıkça anlaşılıyor. O halde Hz. İsa’nın alemin reisi dediği kişi kimdir?

Elcevap: “Artık sizinle çok konuşmayacağım. Çünkü bu dünyanın reisi geliyor.” (Yuhanna Bab: 14, Ayet: 30.)
“Bu dünyanın reisine hükmedilmiştir.” (Yuhanna Bab: 16, Ayet: 11.)
Bu sözden çıkarılacak;
Birinci hüküm, İsa alemin reisi değil.
İkinci hüküm, alemin reisi İsa’dan başka birisi.
Üçüncü kaçınılmaz gerçek ise, sözü edilen reis İsa’dan sonra gelecek.
İsa’dan sonraki dönemde, Rasulullah’dan başka bu evsafta biri gelmedi. O, arzın yarısına hakim oldu ve insanlığı asırlarca kendine tabi kıldı.
İncil’de Hz. İsa, alemin reisinden haber veriyor. Alemin reisini müjdeliyor. Hz. İsa alemin reisi değil. Bu açıkça anlaşılıyor. Müjdelediği peygamber, Hz Muhammed (s.a.v.)’den başkası olamaz.
Bir kitabın ismi müjde olacak. Bu kitabla gönderilen peygamber, o kitapta birini müjdeleyecek. Bütün bunlara rağmen o kitabı okuyanlar kimin müjdelendiği ile ilgilenmeyecekler, sormayacaklar, merak etmeyecekler. Bu nasıl bir şartlanma ve akıl tutulmasıdır. Anlamak güç!
“Bununla beraber ben size hakikati söylüyorum; benim gitmem sizin için hayırlıdır, çünkü gitmezsem, Faraklit size gelmez; fakat gidersem, onu size gönderirim. Ve O geldiği zaman, günah için, salah ve hüküm için dünyayı ilzam edecektir.” (Yuhanna Bab: 16, Ayet: 7.- 8.) (Risale-i Hamidiyye 57.- 58. Sh.)
Tevrat’ta ve İncil’de Hz. Muhammed’in geleceği bildiriliyor ve ismi şerifi açıkça zikrediliyor. Bu mesele o kadar kesindir ki makul bir itiraz mümkün değildir. Tevrat’ta ve İncil’de öyle tebarüz etmiş deliller var ki, okuyan kimsenin hayret etmemesi mümkün değil. Bu kadar belirgin bir şekilde Hz. Muhammed (s.a.v.) kutsal kitaplarda bildiriliyor. Ve Kutsal kitaplarda ismi dahi yazılı! Yuhanna İncil’inde açıkça Paraklitos yazılı.
Ne demek Paraklitos?
Burada bir harf farklı yazılmış eğer Piriklitos dersek bu durumda Arapça Ahmed isminin Yunanca karşılığına hiç eksiksiz tam tekabül ediyor.
Mesela Türkçe bir kelime olarak Övülen isminde biri gelecek diye rivayet olsa ve bu isimde biri beklense bu Arapçada Ahmed manasınadır. Ahmed gelince söz yerini bulmuş olur.
Allah İbrahim’e dedi: “Hacer doğuracak ve evladı içinden eli herkesin üstünde olacak ve herkesin eli huşu ile ona açılacak biri çıkacak.” (Tekvin: 16/12) (19. Mektup, 16. Nükteli İşaret)
Bu ayet, Hz. Muhammed (s.a.v.)’in geleceğini gündüzün ortasında güneş gibi açık bir ifade ile bildiriyor. Hacer’in evladı olan İsmail (a.s.) soyundan Hz. Muhammed’den başka kim çıkmış? Ondan başka dinini dünyaya yaymış, kesretli kavimleri ve kalabalık milletleri peşinden götürmüş bir peygamber gelmiş midir? İnsanlık tarihinde Hz. Muhammed’den daha fazla, insanlığı etkileyen, dünyanın gidişatını değiştiren, tarihe damgasını vuran bir başka insan gelmiş midir?

Sual: Rasulullah (s.a.v.)’in geleceği kutsal metinlerde açık ifadelerle bildirilmesine rağmen neden ehl-i kitabın tamamı iman etmediler?

Elcevap: Taassublarından, garazlarından ve hasedlerinden. Şayet Rasulullah (s.a.v.) İsrailoğullarından olsaydı hemen iman ederlerdi. Bu konuda şu hadis-i şerif onların mahiyetlerini ve akıbetlerini açıklıyor.

*Ebu Hureyre’den (r.a.) rivayetle, Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Eğer bana yahudilerden on kişi tabi olsaydı yeryüzünde İslama girmedik bir yahudi kalmazdı.” (Müslim- Sıfatu’l- Kıyame Hadis No: 2793.) (Buhari- Ensarın Menkıbeleri Hadis No: 1595.)

*Kıyamete kadar bütün yahudilerin günahı iman etmeyen on yahudiye yazılır.
(Cevher İnci Altın isimli kitaptan)

Muhammed Kokusu

Ya Rasul,
Kokun gül kokusu değil,
Kokun Muhammed kokusudur.

Aksine,
Güller Muhammed kokmak için,
Çabalar durur.

Abdullah Öztürk

Yazar : Abdullah ÖZTÜRK

1963 miladi ve 1383 hicri senesinde, Ankara’da dünyaya geldi.
Gazi Üniversitesi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümünden mezun oldu.
Memleketi Şeyh Ali Semerkandi Hazretlerinin yaşadığı ve medfun olduğu Şeyhler beldesidir.
Huccet, Hulasa, Fıkhul Kebir, Fıkhul Evsat, Fıkhul Asgar, Hıristiyanlara Mektuplar, Yol, Bir Şahıs Bir Olay, Cevher İnci Altın, Suristan, Kalbimin Aydınlığı 40 Hadis, isimli eserlerin yazarı, halen ilmi araştırmalarını devam ettirmektedir.

Web Sitesi
Tüm Yazıları Göster
Faydalı ise lütfen bağlantıyı paylaşınız, tavsiye ediniz. Kaynaksız kopyalamanıza rızamız yoktur.

İlginizi Çekebilir

‘Salâvatın Mânâsı Rahmettir!..’ 

‘SALAVÂTIN MA‘NÂSI RAHMETTİR!..’  “(Ey resûlüm!)  (biz) seni ancak âlemlere bir rahmet olarak gönderdik!..” (Enbiya,107) “İşte seni …

Yorumlar

  1. avatar

    Allah razı olsun hocam.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Önceki yazıyı okuyun:
Kutsal Adademisyenlik…

Akademisyenlik diye yeni bir üstün ırk doğuyor sanki.. İnsanlar artık akademisyenler ve akademisyen olmayanlar diye …

Kapat