Ana Sayfa / Yazarlar / Okumak Nîmet-i Uzmâsına Nâil Olmak / Muhammed Numan ÖZEL

Okumak Nîmet-i Uzmâsına Nâil Olmak / Muhammed Numan ÖZEL

Faydalı ise lütfen bağlantıyı paylaşınız, tavsiye ediniz. Kaynaksız kopyalamanıza rızamız yoktur.

Okumak Nîmet-i Uzmâsına Nâil Olmak

Okumak

Nimet-i Uzmasına

Nail Olmak İhsandır!

(Haşiye: Haşiye: Mehazlar Envar Neşriyat Sayfasıdır.)

 

Kıymetli kardeşlerim! Böyle dehşetli bir asırda, insanın en büyük mes’elesi: İmanı kurtarmak veya kaybetmek davasıdır. Umumî harbler beşere intibah vermiş, dünya hayatının fâniliğini ihtar etmiştir. Ve bâki bir âlemde, ebedî bir saadet içinde yaşamak hissini uyandırmıştır. Elbette böyle muazzam bir davayı, şaşırtıcı ve aldatıcı bir zamanda kazanabilmek için, bir dava vekili bulmakta {(Haşiye): Bu zamanda, böyle bir dava vekilinin, Risale-i Nur olduğuna Risale-i Nur’la imanlarını kurtaran milyonlarca kimseler şahiddir.}, çok dikkatli olmamız lâzımdır. Bunun için, tedkikatımızı biraz daha genişleteceğiz. Şöyle ki:

 

Asrımızdan evvelki, İslâmiyet’in İlm-i Kelâm dâhîleri ve dinimizin hârika imamları ve Kur’an-ı Hakîm’in dâhî müfessirlerinin vücuda getirdikleri eserler, kıymet takdiri mümkün olmayacak derecede kıymettardır. O zâtlar, İslâmiyet’in birer güneşidirler. Fakat bu zaman, o büyük zâtların yaşadığı zaman gibi değildir.

 

Eski zamanda dalalet, cehaletten geliyordu. Bunun yok edilmesi kolaydır. Bu zamanda dalalet, -Kur’an ve İslâmiyet’e ve imana taarruz- fen ve felsefe ve ilimden geliyor. Bunun izalesi müşkildir. Eski zamanda ikinci kısım, binden bir bulunuyordu; bulunanlardan, ancak binden biri, irşad ile yola gelebilirdi. Çünki öyleler hem bilmiyorlar, hem kendilerini bilir zannediyorlar.

 

Hem bundan evvelki asırlarda, müsbet ilimlerin, yirminci asırdaki kadar terakki etmemiş olduğu malûmunuzdur. Şu halde, bu asırda dünyaya yayılmış olan dinsizlik ve maddiyyunluğu kökünden yıkabilmek, hak ve hakikat yolunu gösterip, beşeri sırat-ı müstakime kavuşturmak, imanı kurtarabilmek için, ancak ve ancak Kur’an-ı Hakîm’in bu asra bakan vechesini keşf edip, umumun müstefid olabileceği bir şekilde tefsir edilmesi, elbette bu asırda kabil olacaktır.

 

İşte Bedîüzzaman Said Nursî; Kur’an-ı Kerim’deki bu asrın muhtaç olduğu hakikatları keşfedip, Nur Risalelerinde, herkesin kabiliyeti nisbetinde istifade edebileceği bir tarzda tefsir ve izah etmek muvaffakıyetine mazhar olmuştur. Bunun içindir ki Risale-i Nur, emsali görülmemiş bir şâheserdir kanaatına varılmıştır.

 

Ve yine Risale-i Nur’daki bu imtiyazdan dolayıdır ki, bu mübarek İslâm milletinden milyonlarca bahtiyar kimseler, tercihan ve ziyade bir ihtiyaç duyarak, büyük bir iştiyak ve sevgiyle senelerce devam eden tazyikatlar içerisinde Risale-i Nur’u okumuşlardır.

 

Hem Risale-i Nur ihtiyaç zamanında te’lif edildiğinden; Türkiye ve İslâm Dünyası genişliğinde gelişmiş ve dünyayı alâkadar eden bir imtiyaza mazhar olduğunu gözlere göstermiştir… Sözler ( 753 )

Bireserokunacağı veya bir söz dinleneceği zaman, evvelâ;

مَنْ قَالَ وَ لِمَنْ قَالَ وَ لِمَا قَالَ وَ فِيمَا قَالَyani: Kim söylemiş? Kime söylemiş? Ne için söylemiş? Ne makamda söylemiş? olan bir kaide-i esasiyeyi, nazar-ı itibara almalı. Evet kelâmın tabakatının ulviyeti, güzelliği ve kuvvetinin menbaı, şu dört şeydir: Mütekellim, muhatab, maksad ve makam. Yoksa, her ele geçen kitab okunmamalı, her söylenen söze kulak vermemelidir. Sözler ( 755 )

 

..manevîbirelektrik olan Resail-in Nur dahi ne şarkın malûmatından, ulûmundan ve ne de garbın felsefe ve fünunundan gelmiş bir mal ve onlardan iktibas edilmiş bir nur değildir. Belki semavî olan Kur’an’ın, şark ve garbın fevkindeki yüksek mertebe-i arşîsinden iktibas edilmiştir. Şualar ( 690 )

 

Risale-i Nur’u dikkat ve tefekkürle okumak nimet-i uzmasına nail olan biz bir kısım üniversite gençliği, bir hüsn-ü zan veya bir tahmin ile değil, tahkikî ve tedkikî bir surette, sarsılmaz ve sarsılmayacak olan ilmelyakîn bir kuvvet-i imaniye ile inanıyoruz ki; zemin yüzünün bu asra kadar görmediği bir vahşet ve dehşetin sebebi olan dinsizlik ve ilhadı, Bedîüzzaman ortadan kaldırmağa inayet-i Hak ile muvaffak olacaktır. Asa-yı Musa ( 253 )

 

..kalbi intibaha gelen zâtlar okumaktan usanmaz. Barla Lahikası ( 336 )

..okumak ve yazmak en büyük ibadet ve zevk kaynağıdır. Tarihçe-i Hayat ( 624 )

 

..risalenin ruhuma ilka eylediği nuranî feyizleri karşısında, okudukça okumak ihtiyacım artıyordu. Barla Lahikası ( 106 )

 

Risale-i Nur’u dikkat ve tefekkürle devamlı olarak okumak ve o muazzam eser külliyatındaki Kur’an ve iman hakikatleriyle kendimizi teçhiz etmek ve bu esas ve şartlarla, o hârika eser külliyatını bir an evvel ikmal etmektir. İşte bu nimet-i uzmaya nail olan her genç ve herkes; bire yüz bin kuvvetinde, kendine, vatan ve milletine faideli olur. Asa-yı Musa ( 249 )

 

Risale-i Nur’u okumak zaruret ve ihtiyacındadır. Eğer gaflet ederse, kendisini aldatan enaniyetine boyun eğip, Risale-i Nur Külliyatını okumazsa, büyük bir mahrumiyete düçar olur. Asa-yı Musa ( 252 )

 

..bir kısım mes’elelerinin kısacık hülâsalarını, bu terbiye için açılan dershanede okumak ve okutmakla tam terbiye almak lâzım geliyor. Asa-yı Musa ( 11 )”

 

..okumak ve manalarını bildiren arkadaşlardan öğrenmek ve kazaya kalmış farz namazlarımızı kaza etmek ve birbirinin güzel huylarından istifade… Asa-yı Musa ( 19 )

..hem Kur’an’ın, hem imanın, hem namazın hülâsaları ve çekirdekleri olan o üç kelime-i mübarekeyi namazdan sonra otuzüçer defa okumak ne kadar kıymetdar ve sevablı olduğunu elbette anladınız. Asa-yı Musa ( 54 )

 

..okumakla tahattur edip, nefsin tuğyanından kurtulmaya çalışmak.. Asa-yı Musa (69)

 

Umumunu okumak için vakit bulamadığından, yalnız birtek sahife olan zîhayatın bahar faslında icad ve idaresine bakar, müşahede eder Asa-yı Musa ( 104 )

 

Risale-i Nur’un nuranî ve parlak eczalarını elde edip dikkat ve tefekkürle okumaktan başka bir kurtuluş çaresi yoktur. Risale-i Nur’u okuyan herkes, bu hakikatı idrak etmiş ve etmektedir. Asa-yı Musa ( 252 )

 

Hem herkes her vakit bütün Kur’anı okumağa muktedir olamaz. Sözler ( 242 )

 

..okumaklatahattur edip, nefsin tuğyanından kurtulmaya çalışmak.. Sözler ( 459 )

 

Bedîüzzaman hakkında malûmat almak isteyen kardeşlerimize, bunun ancak ve ancak Risale-i Nur Külliyatını dikkat ve devamla okumak suretiyle mümkün olduğunu arzederiz.

Sözler ( 755 )

Bedîüzzaman’ın nasıl bir zât olduğunu anlayabilmek için, Risale-i Nur Külliyatını dikkatle, sebatla okumak kâfidir. Sözler ( 758 )

 

Bu risaleyi, şimdiye kadar belki yüz defa okumuşum. Fakat, şimdi yeni görüyorum gibi tekrar okumağa ihtiyaç ve iştiyakım var.”

Sözler ( 760 )

 

..bazı lügatların manalarını söyleyerek aynen okumak daha müessir ve daha efdaldir.

Sözler ( 772 )

..sekiz senedir birtek gazete okumak arzum olmadı ve okumadım. Mektubat ( 47 )

 

Kur’anı yeni nâzil oluyor gibiokumak ve dinlemek ve ondaki hitabat-ı İlahiyeyi güya geldiği ân-ı nüzulünde dinlemek ve o hitabı Resul-i Ekrem (A.S.M.)dan işitiyor gibi dinlemek, belki Hazret-i Cebrail’den, belki Mütekellim-i Ezelî’den dinliyor gibi bir kudsî halete mazhar olur. Ve kendisi tercümanlık edip başkasına dinlettirmek ve Kur’anın hikmet-i nüzulünü bir derece göstermektir. Mektubat ( 401 )

 

..çok manidar olduğu için, muhtelif âyâtı hıfzetmek veya okumak arzusu.. Mektubat ( 406 )

 

..okumağa pek çok muhtaçtırlar. Mektubat ( 498 )

 

Kitab-ı Mübin’in mühim ince mes’elelerini okumak.. Lem’alar ( 126)

..hasiyetli evradı okumak için zaîf insanlar bir müşevvik ve müreccihe muhtaçtırlar.

Lem’alar ( 132 )

..okumağa çok muhtaç.. Lem’alar ( 264 )

..risaleleri kemal-i merak ve dikkatle okumağa başlayıp.. Lem’alar ( 264 )

 

..hususan vahdet-ül vücuda dair mes’elelerini okumak, zararlıdır. Lem’alar ( 274 )

 

Cevher Nur’u okumağa devam ettim. Lem’alar ( 278 )

 

Elmas Cevher Nur’dur!” diye bunlara okumağa başladım. Lem’alar ( 278 )

 

Evet Nur, bunu okumaktır. Lem’alar ( 278 )

 

..terbiye için açılan dershanede okumak ve okutmakla tam terbiye almak lâzım geliyor.

Şualar ( 193 )

 

..okumak ne kadar kıymetdar ve sevablı..

Şualar ( 236 )

 

İşte bu ebedî hazinenin anahtarı imandır ve teslimdir ve onu dinleyip kabul etmek ve okumaktır. Lem’alar ( 226 )

 

..25 senedir değil gazeteleri okumak, belki sormasını ve merak etmesini ve düşünmesini bana terkettirmiş. Şualar ( 358 )

 

Risale-i Nur’u okumak ve yazmak bir suç sayılmış. Şualar ( 368 )

 

Aziz, sıddık kardeşlerim!

 

Risale-i Nur benim bedelime sizlerle görüşür, derse müştak yeni kardeşlerimize güzelce ders verir. Nurlarla ya okumak veya okutmak veya yazmak suretindeki meşguliyet; tecrübelerle kalbe ferah, ruha rahat, rızka bereket, vücuda sıhhat veriyor. Şualar ( 486 )

 

Nurları yazmak ve okumaktan teselli ve ferah bulmağa çalışınız. Şualar ( 515 )

 

..müştakların okumak heveslerini tahrik ettiğinden.. Şualar ( 517 )

 

..okumağa inayet-i İlahiye ile muvaffak olması.. Şualar ( 538 )

 

Risale-i Nur’un organize edilmemiş serbest bir üniversiteye benzeyen tahsiline eserleri okumak suretiyle devam edenler ise, Kur’an ve imana hizmet etmekten başka herhangi dünyevî bir maksad taşımıyorlar. Şualar ( 548 )

 

Risale-i Nur, o kadar büyük bir şevk ve aşkla ve o kadar sonsuz bir hazla okunuyor ki; sadık okuyucularını defalarca okumak gibi kuvvetli bir arzuya sahib ediyor. Şualar ( 549 )

Risale-i Nur’un hârikulâdeliğini ve te’lif san’atındaki üstünlüğünü tasdik edip hayretler içerisinde bütün külliyatı okumakiştiyakına sahib oluyorlar. Şualar ( 550 )

 

Risale-i Nur’u okumak ve onun ebedî saadetler bahşeden yazılarını istinsah etmek veya bir mü’minin istifadesi için iman cihetinde ona hizmet etmek bir suç mudur? Şualar ( 554 )

 

Nur-u Kur’anın birkaç risalesini okumakla bütün o zehirli fikirlerini atıp imanı elde ederek duyduğu sonsuz sevinç ve bahtiyarlığı te’lif ettiği mübarek Nur risaleleriyle ona kazandıran müşfik ve vefakâr ve hakikî kahraman Üstad Bedîüzzaman hazretlerine arzetmesi, eski gaflet ve dalalet hayatından kurtulup, iman ve nura kavuştuğunu ve hakikî imanı kazandıran Risale-i Nur’un bu asrın bütün insanları için bir şems-i hidayet ve vesile-i saadet ve onun müellifliğiyle tavzif edilen üstad-ı muhteremin bu pek büyük ve yüce imanî hizmetiyle onun bu beşeriyete, hususan ehl-i imana bir lütf-u İlahî olduğunu hayranlıkla arzetmesi.. Şualar ( 557 – 558 )

 

Risale-i Nur’u okumak ve yazmak, medh ü senasına kadir olamak.. Şualar ( 559 )

 

..okumak ve yazmak ve dindaşlarının imdadına koşmak.. Şualar ( 563 )

Dinî ve imanî ve ahlâkî eserlerini okumakla, o uğurda hayatımı tereddüdsüz feda eder derecesinde istifade.. Şualar ( 566 )

 

Nur nüshaları ve onları okumakla imanlarını kurtaran yüzbinler hâlis Nur şakirdleri.. Şualar ( 567 )

 

Nur Risalelerini tedarik ederek okumağa başladım. Şualar ( 568 )

 

her müslim okuyucusunu kurtardığı gibi beni de kurtaran Risale-i Nur Külliyatını okumak ve benim bu eserleri okuduğumu bilen ve işiten vatandaşlarımın tehzib-i ahlâk etmek için benden musırrane istemeleri.. Şualar ( 568 569 )

 

..mükâleme-i mi’raciyeyi geniş manasıyla okumak, teşehhüdde umum İslâmın farz bir vazifesi olmuş. Şualar ( 642 )

 

..okumakla tezahür eden meziyetini düşünüp hayran kaldı. Tarihçe-i Hayat ( 30 )

 

..okumakla hıfzetti ve okudu.Tarihçe-i Hayat ( 36 )

 

..her gün okumak şartıyla.. Tarihçe-i Hayat ( 45 )

 

..imanlarını kuvvetlendirmişler ve bu hakikat-ı kübrayı bütün dünyaya ilân etmek ve ölünceye kadar onu okumak ve ona hizmet etmek gayesini azmetmişlerdir. Tarihçe-i Hayat ( 155 )

 

İmanlarını kurtarmak niyetiyle Risale-i Nur’u okumak ve rıza-yı İlahî için iman ve İslâmiyete Risale-i Nur’la hizmet etmek.” Bu gayelerinde muvaffak olmak için, her şeylerini bu hizmete hizmetkâr yapmışlardır. Tarihçe-i Hayat ( 163 )

 

o envâr-ı imaniyeyi derdine tam derman bulan bir kısım zâtlar onları okumak istediler ve okudular; hayat-ı ebediyelerine tam bir tiryak olduğunu hakkalyakîn gördüler, kendilerine istinsah ettiler. Tarihçe-i Hayat ( 222 )

 

..kendi kendime günahlarımdan istiğfar ve âyetler okumak gibi şeylerle meşguliyetim var.

Tarihçe-i Hayat ( 224 )

 

Bir kısım şakirdlerin ibadet niyetiyle risaleleri ya yazmak veya okumak veya dinlemekliğin hikmetini bildim. Bârekâllah dedim, hak verdim.

Medresede okumaktakimaksad; evvelâ kendini kurtarıp, sâniyen ümmet-i Muhammed’i (A.S.M.) kurtarmağa çalışmak

Barla Lahikası ( 142 )

 

Risale-i Nur’da öyle manevî bir zevk ve cazibedar bir nur var ki; mekteblerdeki çocukları okumağa şevkle sevketmek için icad ettikleri her nevi eğlence ve teşviklere galebe edecek bir lezzet, bir sürur, bir şevk Risale-i Nur veriyor ki çocuklar böyle hareket ediyorlar. Tarihçe-i Hayat (318)

 

Teenni ve dikkatle okumak.. Tarihçe-i Hayat ( 319 )

 

Umumunu okumak için vakit bulamadığından, yalnız birtek sahife olan zîhayatın bahar faslında icad ve idaresine bakar, müşahede eder.. Tarihçe-i Hayat ( 338 )

 

Hapis müddetinde Nur talebeleri bu Meyve Risalesi’ni müteaddid defalar yazmak ve okumak suretiyle meşgul olmuşlar.

Tarihçe-i Hayat ( 435 )

 

Zemin yüzünde yazılan, bahar sahifesinde teşhir edilen rahmet ve hikmetin mu’cizeli eserlerini, eşcar ve nebatat ve hayvanattaki san’at-ı İlahiyenin hârikalarını, sîmalarında parıldayan tevhid sikkelerini okumağa ziyadesiyle meftun idi. Tarihçe-i Hayat ( 460 )

 

Risale-i Nur’u devamlı okumakla, ben, dehşetli mânevî hastalıklardan nasıl kurtulmuşsam.. Tarihçe-i Hayat ( 497 )

 

Risale-i Nur’u okumağa ve neşretmeğe, kahraman üstadları misillü feragatla çalışırlar.

Tarihçe-i Hayat ( 542 )

 

Risale-i Nur’u sebat ve devamla ve niyet-i hâlisane ile okumaklafarkına varacaklardır!

Tarihçe-i Hayat ( 547 )

 

Nurları okumak, yazmak, okutmak ve neşrine çalışmak. Tarihçe-i Hayat ( 613 )

 

..okumak ve o muazzam eser külliyatındaki Kur’an ve iman hakikatleriyle kendimizi teçhiz etmek.. Tarihçe-i Hayat ( 623 )

 

Risale-i Nur’un nuranî ve parlak eczalarını elde edip dikkat ve tefekkürle okumaktan başka bir kurtuluş çaresi yoktur. Tarihçe-i Hayat ( 641 )

 

Risale-i Nur’u okumak zaruret ve ihtiyacındadır. Eğer gaflet ederse, kendisini aldatan enaniyetine boyun eğip, Risale-i Nur Külliyatını okumazsa, büyük bir mahrumiyete düçar olur. Tarihçe-i Hayat ( 642 )

 

Risale-i Nur’u her sınıf halktan, bilhâssa talebelerden, gençlerden gelen cemaate okumak suretiyle ilmî derslere başladılar. Bu zamanda pek ehemmiyetli olan talebe-i ulûmun şerefini ihya ettiler. Tarihçe-i Hayat ( 673 )

 

İşte Risale-i Nur’un yeni ve müştak talebeleri olan kardeşlerimiz! Sizler de böyle bir Üstad’ın ve böyle bir eserin talebeleri olduğunuzdan sizlerin de bu semerelere ve meyvelere mazhar olup Nurlara daha ziyade sarılarak, hararet ve iştiyakınız daha fazla ziyadeleşmiş olarak Nurları sebat ve sadakatla okumak derecesine nail olacağınızdan, hem sizleri ruh u canımızla tebrik ediyoruz, hem sizlere binler selâm ve dualar edip dualarınızı bekliyoruz.

Tarihçe-i Hayat (689)

 

..okumaknimet-i uzmasına mukabil canımızı da feda etsek, ömrümüzü de ona vakfetsek, zulümden zulüme de sürüklensek, ömrümüzün nihayetine kadar şükran secdesinden de kalkmasak, bize yine ucuzdur… Tarihçe-i Hayat ( 702 )

 

Risale-i Nur’u okumak, on defa benimle görüşmekten daha kârlıdır. Tarihçe-i Hayat ( 703 )

 

Kur’an’ı tamamen okumaya vakti müsaid olmayan veya ancak bir kısmını veya bir suresini okuyabilen insanlar, Kur’anın hepsini okumaktan hasıl olan sevabdan mahrum kalmamasıdır. Mesnevi-i Nuriye ( 108 )

 

.. tamamen ve daima okumak herkese müyesser değildir. Mesnevi-i Nuriye ( 231 )

 

..risaleleri okumak ve yazmak suretiyle istifade ve istifaza.. Barla Lahikası ( 5 )

 

..okumak nasîb olduğu zamanlarda, bende bazı hissiyat hasıl oluyor.. Barla Lahikası ( 27 )

 

..akşam ile yatsı arasında Risale-i Nur’u okumağa başladım. Barla Lahikası ( 28 )

 

..bir defa okumak kâfi değil. Hepsi yanında bulunup daima okumalıdır.

Barla Lahikası ( 51 )

 

..sizin o muhteşem temsillerinizi defalarca daha okumak istiyorum ki, cüz’î küllî bir alâka hasıl olsun. Barla Lahikası ( 58 )

 

Tabiratınızla, şivenizle okumak bana o kadar zevkli, lezzetli geliyor ki, tarif edemem. Onun için bir harfe dokunmayı azîm bir günah işliyor telakki ediyorum. Barla Lahikası ( 62 )

 

Zaman oluyor ki, gözlerimden dökülen yaşları, yazı yazmak veyahut risaleleri okumakla teskin edebiliyorum. Barla Lahikası ( 75 )

 

..birçok kimselerin de, âhir ömürlerinde yeniden okumağa şevk u gayret gösterecekleri, bir ihtimal-i kavîdir. Barla Lahikası ( 82 )

 

..cemaatimize, tam vaktinde okumaksuretiyle, bu emr-i celil-i Nebevîyi de yerine getirmiş olurduk. Barla Lahikası ( 85 )

 

..ellerine birer Nur parçalarından verip akşama kadar ve bazı geceleri okumakta devam ediliyor. Barla Lahikası ( 99 )

 

..okumağa liyakat kesbedilirken..Barla Lahikası (126)

 

..Âsâr-ı saireyi bir defa okuyunca, ikinci bir defa okumağa o kadar heves uyanmıyor. Kur’an-ı Hakîm’in envârını ne kadar okursam okuyayım, def’-i cû’ edemiyorum. Barla Lahikası ( 131 )

 

Risaleleri ciddî okumak ve yazmak, yirmi sene medresede okumaktan faiktir ve daha menfaatlidir.” Medresede okumaktaki maksad; evvelâ kendini kurtarıp, sâniyen ümmet-i Muhammed’i (A.S.M.) kurtarmağa çalışmak değil mi? Risalet-ün Nur ve Mektubat-ün Nur, yirmi senelik medrese ilmini veriyor itikadındayım.

 

Ve her bir risale, tek başıyla bir mürşid-i ekmeldir. Barla Lahikası ( 142 )

 

Bu Fihristeleri okumak; herhalde ve behemehal Söz ve Mektublar risale-i şerifenizi görmek, okumak, yazmak için insanı iştiyak ve gayrete sevk ediyor ve şiddetli kamçılıyor.

Barla Lahikası ( 156 )

 

Sözler’in hak olduğunu tamamıyla anladılar. Hattâ okumak için, kardeşimi çok zaman icbar ediyorlar. Barla Lahikası ( 160 )

Zira şimdiye kadar büyük bir zevk ile mükerreren okuduğum ve daima okumaktan hâlî kalmadığım Sözler ve Mektubat hakkında kanaatlerimi daima üstadıma arzettiğimden, yazacak kelime bulamıyorum. Barla Lahikası ( 190 )

 

Büyük zevk-i ruhanî ile okumakla beraber, fakir talebeniz bunu çoktan hissetmiştim. Barla Lahikası ( 208 )

 

..büyük bir zevk-i ruhanî ile okumaktan başka ne yapabiliriz? Barla Lahikası ( 209 )

 

Nurları göstermek, dikkat-i nazarlarını celbetmek, kalbî ve bâtınî yaralarına merhem eylemek emeliyle, ihtiyarsız ve manevî bir tesir altında âsâr-ı Nur’u aşk ile okumak.

Barla Lahikası ( 217 )

 

Evet zaman oluyor ki, gözlerimden dökülen yaşları, nurlu risaleleri okumaklateskin ediyorum. Barla Lahikası ( 225 )

 

Suallerin cevabları o kadar latif idi ki, ne okumağa doyabildim ve ne de idrakim kadar olsun hakkıyla kavrayabildim. Barla Lahikası ( 227 )

 

Risale-i Nur’da öyle manevî zevk ve cazibedar bir nur var ki, mekteblerde çocukları okumağa şevkle sevketmek için icad ettikleri her nevi eğlence ve teşviklere galebe edecek bir lezzet, bir sürur, bir şevk Risale-i Nur veriyor ki; çocuklar ve ümmi ihtiyarlar böyle hareket ediyorlar. Kastamonu Lahikası ( 121 )

 

Cemaata Sözler’i okumak zamanında, sendeki hissiyat-ı âliye ve fazla inkişaf ve fedakârane hamiyet-i diniye galeyanının sırrı şudur ki:

 

Velayet-i kübra olan veraset-i nübüvvetteki makam-ı tebliğin envârı altına girdiğin içindir. O vakit sen, dellâl-ı Kur’an Said’in vekili belki manen aynı hükmüne geçtiğin içindir. Barla Lahikası ( 253 )

 

Kalemle ilmi tahsilن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ . Madem ki hakikat ilmi tedris edilmiyor. Elbette mahfî hikmetlere binaen mahdud insanların eline geçen, kulağına giren bu nevi derslerin ciddî tahsili için, bilhâssa okuması yazması olanların bizzât yazmak suretiyle, bu neticeyi bulacaklarına şübhe edilmemelidir.

 

Bir şeyi yazmak; okumak, anlamak, sonra başka kâğıda nakletmektir ki, bu tarzla matlub istifadenin temin edileceği muhakkaktır. Barla Lahikası ( 296 )

 

..okumak nasîb oldu. Maddî ve manevî hastalıklarına ilâç veren hekim-i hâzık aziz üstada çok dua etti. Barla Lahikası ( 307 )

 

Biz Risale-i Nur’ları yazmak, okumak ve dinlemek için herkesin ihtiyacı var, onun için ey müslümanlar! Manevî yaralarınıza ilâç ararsanız, Risale-i Nur’da vardır. Yazın, okuyun, imanınız o kadar teâli edecektir. Hiç şübhe etmeyiniz.

Barla Lahikası ( 308 )

 

..beraber okumağa başladım. Barla Lahikası ( 367 )

 

..kemal-i lezzetle, her gün tefekkürle okumağa başladım. Kastamonu Lahikası ( 31 )

 

..kıymettar talebeleri bu risaleleri okumak ve yazmak suretiyle istifade ve istifaza ettikleri.. Emirdağ Lahikası-1 ( 5 )

 

..mektubları arkadaşlara gecede okumak zamanında, iki çekirge mektubun başına gelip tâ bitinceye kadar dinlemelerini gördüm.

Emirdağ Lahikası-1 ( 68 )

 

Lem’alar ile, yazmak ve okumakla meşgul olması ve benim hastalığımın şifasına o masumlarla dua etmeleri, bir merhem gibi hastalığıma ferah ve hıffet verdi.

Emirdağ Lahikası-1 ( 145 )

 

..okumak lâzımdır.. Emirdağ Lahikası-1 ( 209 )

 

..hakikatı okumak lâzımdır. Emirdağ Lahikası-2 ( 141 )

 

Şeriatın herbir hükmünde Şâri’in bir sikke-i itibarı vardır. O sikkeyi okumak lâzımdır. Sikkenin kıymetinden başka o hüküm herşeyden müstağnidir. Muhakemat ( 33 )

 

..iki cihanın saadetini ders veren Bediüzzaman’ın eserlerini okumak için uykularımızı terketmek gerektir. Gençlik R. (256)

 

..yalnız okumak kâfi gelmez. Emirdağ Lahikası-1 (163)

 

Evet mekteblerde, dünya maişeti, ya rütbeleri için fenleri ders okumak, bu kısacık dünyevî hayatta derecesi, faidesi bir ise; ebedî hayatta Kur’an ve Kur’anın kudsî kelimelerini ve nurlu ve imanî manalarını öğrenmek, binler derece daha kıymetlidir. Onlar şişe hükmünde, bunlar elmas hükmündedir. Emirdağ Lahikası-1 ( 238 )

 

..zevk ve şevk ile okumak çok ihtiyacım vardı. Emirdağ Lahikası-1 ( 249 )

 

..okumağa başlarken öyle bir zevk ve şevk verdi ki, bütün o yorgunlukları hiçe indirdi

Emirdağ Lahikası-1 ( 249 )

 

..beş-on dakika dahi olsa Risale-i Nur’u okumak veya dinlemek veya yazmak cihetiyle bir mikdar meşgul olsalar, hakikî talebe-i ulûmun sevablarına ve şereflerine mazhar oldukları gibi, İhlas Risalesi’nde yazılan beş nevi ibadete de mazhar olurlar. Emirdağ Lahikası-2 ( 104 )

 

Risale-i Nur ve onun küçük bir parçası olan Rehber’i, tamamıyla olmasa da okuyan adam, elbette onbeş sene hapisteki cezadan, medresede ders okumak kadar istifade eder, ıslah-ı hal eder, fenalıklardan tövbe eder. Emirdağ Lahikası-2( 32)

 

Risale-i Nur’da çok üstün meziyet ve hususiyetler vardır. O mümtaz ve müstesna hâsiyetler şimdiye kadar te’lif edilmiş olan hiç bir eserde görülmüyor. Ömrünü okumakla geçiren hakikî ilim adamlarından Risale-i Nur’u okuyanlar bu hakikatı izhar ediyorlar.

Gençlik R ( 257 )

 

Risale-i Nur’u okumak ve yazmak ve onun hakaik-i imaniyeyi ders veren risalelerini mü’min kardeşlerine vermek bir suç ise; ve dinin evamir-i kudsiyesinden olan rabıta-i diniye ve uhuvvet-i İslâmiye ve Allah sevgisi uğrunda iman ve Kur’an yolunda birleşmek gibi mukaddes ve İlahî ve uhrevî kardeşlik bir cem’iyet ise; böyle mübarek bir cem’iyete mensub olmak benim için büyük bir saadettir. Şualar ( 556 )

 

Bir kısım şakirdlerin ibadet niyetiyle risaleleri ya yazmak veya okumak veya dinlemekliğin hikmetini bildim. Bârekâllah dedim, hak verdim. Kastamonu Lahikası ( 250 )

 

..uzak bir köyden kitablarımı okumak mukabilinde geldi. Onu da, o tevafuk hatırı için kabul ettim. Kastamonu Lahikası ( 253 )

 

O Nurları defalarca ve hattâ bir ömür boyunca okumak zevk ve sevgisinden kendinizi kurtaramayacaksınız. Gençlik R. ( 259 )

 

O kadar değerli, o kadar kıymetdar bir eser külliyatını bir an evvel ok okumak ve onlardan hergün imanî ve İslâmî gıdalarınızı almak için bütün himmet ve varlığınızla çalışacağınızdan eminim; böyle olmanızı temenni ediyorum. Zira gençlik gidiyor… Ömür geçiyor… Zamanlar geri gelmiyor. Gençlik R.( 264 )

 

Risale-i Nur’un nuranî ve parlak eczalarını elde edip dikkat ve tefekkürle okumaktan başka bir kurtuluş çaresi yoktur. Risale-i Nur’u okuyan herkes bu hakikatı idrak etmiş ve etmektedir.

Hutbe-i Şamiye ( 154 )

 

Bir kimse allâme dahi olsa, Risale-i Nur’un ve müellifinin talebesidir; Risale-i Nur’u okumak zaruret ve ihtiyacındadır. Eğer gaflet ederse, kendisini aldatan enaniyetine boyun eğip, Risale-i Nur Külliyatını okumazsa büyük bir mahrumiyete düçar olur. Hutbe-i Şamiye ( 154 – 155 )

 

..dikkat ve tefekkürle okumak nimet-i uzmasına nâil olan.. Hutbe-i Şamiye ( 156 )

 

Bu gibi kıymeti ölçüye sığmayan eserlerle meşgul olabilmek için, beş dakikayı bile boşa gidermezsiniz. Ve hem daima cebinizde, çantanızda Nurları taşımak, okumak, daima okumak için zamanlarınızı büyük bir kıymetle kıymetlendireceksiniz. Nurları okumak sevgisiyle, Nurları okumak heyecanıyla, Nurları okumak ihtiyacıyla yanacaksınız. Gençlik R ( 251 )

 

..okumak lâzımdır. Hanımlar Rehberi ( 129 )

 

Okumaktan mahrum kalırsan, iman derslerini şimdi alamazsan; hem dünyada, hem âhirette bedbaht olursun, perişan kalırsın

Hanımlar Rehberi ( 133 )

 

..okumakla rıza-yı İlahiyeyi tahsil..

Hanımlar Rehberi ( 142 )

 

Hazret-i Üstadımız, nurlu yolunuzun Hazret-i Peygamberimiz Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm Efendimize gitmiş olduğunu, devamlı olarak Nurlarımızı okumakla anlamış bulunuyoruz. Hanımlar Rehberi ( 144 )

 

Okudukça, okumak şevki doğuyor.

Hanımlar Rehberi ( 157 )

 

Risaleleri okumağa gayret ediyoruz, ehemmiyet veriyoruz. Çünki Nur Risalelerini ne kadar sık sık okursak, bu dualardan daha ziyade feyz alıyoruz. Hanımlar Rehberi ( 158 )

 

Evet mekteblerde, dünya maişeti, ya rütbeleri için fenleri ders okumak, bu kısacık dünyevî hayatta derecesi, faidesi bir ise; ebedî hayatta Kur’an ve Kur’anın kudsî kelimelerini ve nurlu ve imanî manalarını öğrenmek, binler derece daha kıymetlidir. Onlar şişe hükmünde, bunlar elmas hükmündedir. Hanımlar Rehberi ( 130 )

 

Bunun için, devamlı okumaya hergün devam ediniz. Kendini tekrar tekrar, zevkle ve şevkle okutan bu şaheser külliyatını okudukça anlayışınız ziyadeleşecektir. Anlamanın tek çaresi: Nurlarla başbaşa kalıp, zihnî cehd sarfederek tekrar tekrar okumak sevgisiyle payidar olmaktır. Gençlik Rehberi ( 261 )

 

Böyle bir İslâm kahramanı ve bu asrın ve istikbalimizin bir hidayet serdarı ve eşine rastlanmayan İslâmiyet fedaisi Bediüzzaman’ın eserlerini okumak; dinsizlerin, komünistlerin, imandan bîhaberlerin elbette işine gelmez.

Nur Çeşmesi ( 137 )

 

..kitab; okumak ve dinlemekten ibarettir.

Nur Çeşmesi ( 140 )

İMANA FEDAKÂRANE HİZMET EDEN BİR HANIMIN MANZUMESİDİR!

 

Risale-i Nur Müellifi Üstadım Hazretlerine!

 

Manevî Nur kılıncını almış eline

Vuruyor münafıkların baş ve beline

Her söylediği hikmet olan Üstadımın

Mevlâm ilim vermiş o nur diline

 

Bu nasıl ateştir böyle yakıyor

Kavrulup dumanı göğe çıkıyor

İman, Kur’an dersi veren Üstadımın

Kaleminden âleme nurlar akıyor

 

İman yolunda canını feda eylemiş

Bu Şahide şimdiye dek neylemiş

Sahih olan hadîs ve işaretlerle

Resul onun geleceğini söylemiş

 

Talebelerine Üstad “Durmayın” diyor

“Münafık sözüne uymayın” diyor

Fâni ile, fena ile ilgisi yoktur

“Bana fâni şeyler sormayın” diyor.

 

 

Şahide durma böyle

Hakk’ı her yerde söyle

Risale-i Nurlarla

İmana hizmet eyle

 

 

Nur definesi kazdır

Nurları okut yazdır

Vaktini boş geçirme

Çünki ömür pek azdır

 

 

 

Okuduğun Nur olsun

Kalbine Nurlar dolsun

Nurlar’ı okumakla

İmanımız kurtulsun

 

 

 

Gözleri nur saçıyor

Kalblerde gül açıyor

Nur’un hakikatından

Münafıklar kaçıyor

 

Kardeşler hep ağlıyor

Üstad’a bel bağlıyor

Nurlardaki hakikat

Derya gibi çağlıyor

 

Kalblerimiz hep uyur

Üstadım dua buyur

Ömrümüz tükenmeden

Bize imanı duyur…

Hanımlar Rehberi ( 136 – 137 )

Biz âcizleri

böyle eserleri okumak şerefiyle müşerref kılan

Cenab-ı Hakk’a

binler, yüzbinler defa

hamd ü sena ediyoruz.

 

Bütün dünyanın asırlardan beri beklediği

ve nurundan istifade etmek için can attığı;

fakat muvaffak olamadığı

böyle bir hazine-i ilmiyeyi bizlere

okumayı nasib eden

o Hâlık-ı Zîşan’a

teşekküren âhir ömrümüze kadar

secdeden başımızı kaldırmasak

yeridir…

 

Temenni ediyoruz ki:

Cenab-ı Hak bizleri Risale-i Nur’dan

ve sevgili Üstadımızdan

ebediyen ayırmasın.

Âmîn, Âmîn,

Âmîn…

 

Hanımlar Rehberi ( 140 – 141 )

 

 

Selam ve Duayla

Yazar : Muhammed Numan ÖZEL

Muhammed Numan özel, 1987 Yozgat Doğumlu olup mesaisini Risale-i Nur''un tahkiki gayesiyle, Külliyattan derlemeler, tashihler ve makaleler yazarak geçirmektedir. Bu gayesinde ise Üstad Bediüzzaman Said Nursi hazretlerinin meslek ve meşrebinden sapmadan ve vâris-i Bediüzzaman (r.a.) ile sıkı irtibat içerisinde yapmaktadır.

Tüm Yazıları Göster
Faydalı ise lütfen bağlantıyı paylaşınız, tavsiye ediniz. Kaynaksız kopyalamanıza rızamız yoktur.

İlginizi Çekebilir

‘Salâvatın Mânâsı Rahmettir!..’ 

‘SALAVÂTIN MA‘NÂSI RAHMETTİR!..’  “(Ey resûlüm!)  (biz) seni ancak âlemlere bir rahmet olarak gönderdik!..” (Enbiya,107) “İşte seni …

Önceki yazıyı okuyun:
Gözlemler ve iktidar / Himmet UÇ

Prof. Dr. Himmet Uç Gözlemler ve iktidar Ruh yaratılırken ona uygun bir bedenin yaratılması, ruhun …

Kapat