Ana Sayfa / İLİM - KÜLTÜR – SANAT – FİKRİYAT / Makaleler / Peygamberimiz’den (a.s.m) Önce Kimlere ve Ne İçin Muhammed İsmini Koydukları

Peygamberimiz’den (a.s.m) Önce Kimlere ve Ne İçin Muhammed İsmini Koydukları

Faydalı ise lütfen bağlantıyı paylaşınız, tavsiye ediniz. Kaynaksız kopyalamanıza rızamız yoktur.

Peygamberimiz (a.s.)dan Önce Kimlere ve Ne İçin Muhammed İsmini Koydukları

Tabiîn bilginlerinin büyüklerinden Saîd b. Müseyyeb der ki:

“Araplar, kendilerinden, Muhammed isminde bir peygamber gönderileceğini, Kitab Ehli olan [Yahudi ve Hıristiyan]larla kâhinlerden işitmişlerdi. Bunu işiten Araplardan bazıları peygamber olması ümidiyle oğullarına Muhammed ismini vermişlerdi:

1) Benî Temimlerden Süfyan b. Mücaşi’, Şam’a gidip bir rahibin evine inmişti. Süfyan, kendisinin Mudarlardan olduğunu söyleyince, rahip:

“Araplar içinde bir peygamber gönderilecek, kendisine Muhammed denilecektir!” dedi.[45] Bunun üzerine, Süfyan, doğan oğluna Muhammed ismini verdi.[46] Muhammed b. Süfyan, büyüyünce, Hıristiyan papazı oldu.[47]

2) Benî Süleymlerin Zekvan oğullarından[48] Muhammed b. Huzâî’ye,[49] Muhammed ismi, peygam­ber olması ümidiyle verilmiştir.

Ebrehe bu Muhammed b. Huzâî’yi Yemen’e götürmüş, o da orada Ebrehe’yle birlikte bulunmuş ve Hıristiyanlık dininde ölmüş;[50] Ebrehe’nin emriyle, Kabe yerine, San’a’daki Kulleys kilisesine haccetmeleri için propaganda yaparken, Huzeyl’lerden Urve b. Hıyad tarafından bir okla vurulup öldürülmüştür.[51]

3) Benî Süleymlerden Muhammedü’l-Cüşemî’ye,

4) Muhammedü’l-Useydî’ye,

5) Muhammedü’l-Fukaymî’ye,[52]

6) Muhammed b. Berrü’l-Kinanî’ye,

7) Muhammed b. Humran b. Malikü’l-Cu’fî’ye,

8) Benî Cahcabalardan Muhammed b. Ukbetü’l-Cülahu’l-Evsî’ye.[53]

9) Muhammed b. Hırmazü’t-Temim’e,[54]

10) Evsîlerden Muhammed b. Meslemetü’l-Ensarî’ye…[55] hep, peygamber olması maksat ve ümidiyle Muhammed ismi konulmuştur.[56]

Dipnotlar

[45]İbn Sa’d, Tabakâtü’l-kübrâ, c. 1 , s. 169.
[46]İbn Habib, Kitâbu’l-muhabber, s. 130.
[47]İbn Sa’d, Tabakât, c. 1, s. 169, İbn Habib, Kitâbu’l-muhabber, s. 130.
[48]İbn Sa’d, Tabakât, c. 1,s.169.
[49]İbn Habib, Kitâbu’l-muhabber, s. 130.
[50]İbn Sa’d, Tabakât, c. 1,s.169.
[51]Taberî, Tefsîr, c. 30, s. 300. M. Asım Köksal, İslam Tarihi, Köksal Yayınları: 1/21-22.
[52]İbn Sa’d, Tabakât, c. 1 ,s.169.
[53]İbn Habib, Kitâbu’l-muhabber, s. 130, Belâzurî, Ensâbu’l-eşrâf, c. 1, s. 538.
[54]İbn Habib, Kitâbu’l-muhabber, s. 130.
[55]İbn Habib, Kitâbu’l-muhabber, s. 130, Belâzurî, Ensâb, c. 1, s. 538.
[56]İbn Sa’d. Tabakât. c. 1.S.169.

Kaynak: Âsım KÖKSAL, İslâm Tarihi

Faydalı ise lütfen bağlantıyı paylaşınız, tavsiye ediniz. Kaynaksız kopyalamanıza rızamız yoktur.

İlginizi Çekebilir

Risâle-i Nur’da Ramazan Bayramı Bahisleri

RİSALE-İ NUR’DA RAMAZAN BAYRAMI BAHİSLERİ 28. Lema 10. Nükte Nev-i beşerin ağlanacak gülmelerine, endişe-i istikbal …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Önceki yazıyı okuyun:
Hâlâ Piyer Lut’i İsmini Değiştiremedik

Kuran’da çok sapkın bir kavimden bahsedilir. Lut Peygamberin kavminden. Sapkınlıkta ve ahlaksızlıkta eşi benzeri olmayan …

Kapat