Ana Sayfa / Yazarlar / Referansçı ve Kotacı

Referansçı ve Kotacı

Faydalı ise lütfen bağlantıyı paylaşınız, tavsiye ediniz. Kaynaksız kopyalamanıza rızamız yoktur.

Referansçı

Ebu Said el- Hudri’den (r.a.) rivayetle, Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Mü’minin ferasetinden sakının. Zira o Allah’ın nuru ile bakar.” (Tirmizi- Kur’an Tefsiri 5. Cilt, Hadis No: 3332) (Ebu Naim, Hılyetü’l-Evliya, 4:94; el-Heysemi, Mecmau’z-Zevaid, 10: 268; el-Acluni, Keşfü’l-Hafa, 1:42)

Ferasetin varsa referansa ne gerek var.

Referans isteyene sorulur.

“Sen ferasetli bir mü’min değil misin?”

Halbuki müminin ferasetinden sakının diyor Nebiyyi Ekrem.

Referansçılar, kör ezberciler ve taklitçiler. Bunların hepsi gelişmenin önündeki en büyük engeldir.

Esere bakmaz müellife bakar.

Gözünün önündeki meyveyi tadmaz.

Bu hangi ağaçtan diye sorar.

Meyvesiz ağaç varken, odun olarak yakılan ağaç varken.

Bu hangi ağaçtan diye sorar.

Meyvenin tadına bakamaz. Ağacına bakar.

Asma çubuğu ile atkestanesine bakınca,

Meyveleri karıştırır.

Mutlaka birinden tavsiye bekler.

Referans gözlüktür. Göremeyenlerin görebilmesi için.

Zira onlarda ne tahkik var ne de liyakat.

Bunlar şöyle der: “Adam falanı tanıyor. Filanın adıyla geldi.”

Güzele güzel diyemiyor. Önce başkası güzel demeli.

Tam bir nâkıslık halidir durumları.

Referansçılar hiç bir zaman baş olamazlar.

Hep arkaya takılırlar. Başa kadar çıksa da yine ayak takımıdır.

 

Kör ezberci,

Yorumsuz, ibareye tapan,

Karbon adam,

Düşünmeyen akletmeyen,

Sadece bilgiyi ezberine almış adam.

Maksadı bilgiyi tabakta, tepside bir yerlere ulaştırmak

İnsanlığın bittiği robotluğun başladığı noktadır bu durum.

Hep kusar, hiç süt veremez. Göğüsleri kurumuştur.

 

*Referansçı Mekke müşrikleri, Ebu Talib’in yetimi dedikleri Hz. Peygamber’i anlayamadılar. Çünkü Kureyş’in reislerinden referansı yoktu.

Dinde, siyasette, ilimde en çok aldanılan konu bu referanstır.

Halbuki baba oğula referans olamaz. Alimden zalim ve zalimden alim gelmesi az rastlanan bir durum değildir.

İbrahim (a.s.)’ın babası Azer, Nuh (a.s.)’ın oğlu Kenan misal olarak karşımızda duruyor.

Lut (a.s.)’ın karısı Vail’e, Nuh (a.s.)’ın karısı Vahile misal olarak karşımızda duruyor.

 

Kotacı

Gücü yettiği ve imkanı olduğu halde mesafeli durup kota koyanlara karşı müstağni durmak gerekir. O kotayı koymuş. Etrafına sur çekmiş. Sınırı aşma diye uyarıyor. Kota koyanların, sınır koyanların koyduğu sınırın arkasında sert bir tavrı ve tavizsiz iradesi vardır. Üzerime fazla gelme yoksa hayal kırıklığına uğrarsın demek istemiştir.

Hz. Ebu Bekir (r.a.) hiçbir zaman kota koymadı. O şartsız iman edenlerdendi. Herkes şart koştu Rasul’e, O, hiçbir şart koşmadan hemen iman etti. O şehidlerin de üstünde sıddık mertebesine ulaştı. Kur’an’a sahip çıkmanın ve Rasul’e yardım etmenin nasıl olması gerektiğini ümmete gösterdi.

Kotacı bedeviler Hz. Peygamber’in vefatından sonra namaz kılarız fakat zekat vermeyiz dediler. Kotalarında boğuldular.

(Cevher İnci Altın) Abdullah ÖZTÜRK

Yazar : Abdullah ÖZTÜRK

1963 miladi ve 1383 hicri senesinde, Ankara’da dünyaya geldi.
Gazi Üniversitesi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümünden mezun oldu.
Memleketi Şeyh Ali Semerkandi Hazretlerinin yaşadığı ve medfun olduğu Şeyhler beldesidir.
Huccet, Hulasa, Fıkhul Kebir, Fıkhul Evsat, Fıkhul Asgar, Hıristiyanlara Mektuplar, Yol, Bir Şahıs Bir Olay, Cevher İnci Altın, Suristan, Kalbimin Aydınlığı 40 Hadis, isimli eserlerin yazarı, halen ilmi araştırmalarını devam ettirmektedir.

Web Sitesi
Tüm Yazıları Göster
Faydalı ise lütfen bağlantıyı paylaşınız, tavsiye ediniz. Kaynaksız kopyalamanıza rızamız yoktur.

İlginizi Çekebilir

‘Salâvatın Mânâsı Rahmettir!..’ 

‘SALAVÂTIN MA‘NÂSI RAHMETTİR!..’  “(Ey resûlüm!)  (biz) seni ancak âlemlere bir rahmet olarak gönderdik!..” (Enbiya,107) “İşte seni …

Yorumlar

  1. avatar

    Allah razı olsun hocam, Allah ilminizi ziyadeleştirsin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Önceki yazıyı okuyun:
Kabristanda Risale Okunur mu? / Ali Kemal PEKKENDİR

Kabir başında definden sonra ölüm hakikatina dair şifahen konuşulsa ibret için irşad için bu makbul …

Kapat