Ana Sayfa / Yazarlar / Teravih ve Hazîretü’l-Kuds…

Teravih ve Hazîretü’l-Kuds…

Faydalı ise lütfen bağlantıyı paylaşınız, tavsiye ediniz. Kaynaksız kopyalamanıza rızamız yoktur.

TERAVİH ve HAZÎRETÜ’L-KUDS…
“Yine mânevî cevap: Şöyle denildi ki,
Ramazan-ı Şerifin teravih vaktinde kemâl-i neş’e
ve sürurla, sarhoşçasına, gayet heveskârâne şarkıları
ve bazan kızların sesleriyle,
radyo ağzıyla bu mübarek merkez-i İslâmiyetin
her köşesinde cazibedârâne işittirilmesi,
bu korku azabını netice verdi.”(14. Söz)
“Nefis, kendini hür ve serbest ister ve öyle telâkki eder.
Hattâ, mevhum bir rububiyet ve keyfemâyeşâ hareketi, fıtrî olarak arzu eder. Hadsiz nimetlerle terbiye olunduğunu düşünmek istemiyor.” (29. Mektup)
Peygamber Efendimiz(ﷺ) şöyle buyurmuştur:
“Nice oruç tutanlar vardır ki, orucundan kendisine
kuru bir açlıktan başka bir şey kalmaz!
Geceleri nice namaz (terâvih ve teheccüd) kılanlar vardır ki,
namazlarından kendilerine kalan, yalnız uykusuzluktur!..”
(İbn-i Mâce, Sıyâm, 21)

Ebû Hüreyre’den (r.a.) rivayet edildiğine göre Resûlullah(ﷺ) şöyle buyurdu:
“Kim Ramazan’ın faziletine inanarak ve sevabını Allah’tan bekleyerek terâvih namazını kılarsa, geçmiş günahları bağışlanır.” (Buhârî, Îmân 37 ; Müslim, Müsâfirîn 173, 174.)
Peygamber Efendimiz(ﷺ) buyurur:
“Allâh Teâlâ Ramazan’da orucu farz kıldı,
ben de (terâvîh) namazını sünnet kıldım!..” (İbn-i Mâce, Salât, 173)

“Benden sonra benim sünnetimden ve raşit halifelerin sünnetinden ayrılmayın.” (Tirmizî, İlim, 16; İbn Hanbel, IV/126)
hadis-i şerifini kendine rehber edinen Hz. Ömer(r.a) hakkında;
“İmam Ebû Hanife’ye Hz. Ömer (r.a)’ın teravih namazı hususta yaptığı uygulama sorulunca, şöyle demiştir:
“Teravih namazı hiç şüphesiz müekked bir sünnettir!..
Hz. Ömer (ra), bu namazın cemaatle ve yirmi rekat kılınmasını
şahsi bir ictihadı ile yapmadığı gibi,
bir bid’at olarak da emretmemiştir!…
O, kendisinin bildiği şer’î bir esasa
ve Hz. Muhammed (ﷺ) ‘in bir vasiyetine dayanarak
böyle yapmıştır.” (et-Tahtavî, Haşiye, 334).”

“Teravih namazını,
her iki rekatta bir selâm vererek on selâm ile bitirmek daha faziletlidir.
Dört rekatta bir selam vermek de caizdir.” (Ömer Nasuhi Bilmen, İslam İlmihali.)
Hz. Ali bir gün şöyle buyurdu: “
‒Vallahi Hz. Ömer’i Ramazan ayında Teravih namazını cemaatle kılmaya ben teşvik ettim!” Yanındakiler:
‒Bu nasıl oldu Ey Mü’minlerin Emîri?” dediler. şöyle devam etti:
‒Ona yedinci kat semâda bir hazîre olduğunu
ve ona Hazîretü’l-Kuds –cennet- dendiğini haber verdim.
Orada, kendilerine Rûh –bir rivayette Rûhâniyyûn- denilen melekler vardır.
Kadir Gecesi geldiğinde Rabbimizden dünyaya inmek için izin isterler.
Cenâb-ı Hak da onlara izin verir.
Uğradıkları ve içinde namaz kılınan her mescide
ve yolda rastladıkları herkese dua ederler.
Bu insanlar da meleklerden gelen berekete nâil olurlar.
Ben bunları anlatınca Hz. Ömer:
‒Ey Ebü’l-Hasan!
O hâlde insanları namaza teşvik edelim de berekete nâil olsunlar! dedi
ve Terâvih’in cemaatle kılınmasını emretti!… (Beyhakî, Şuab, V, 278-279)
Resûlullah (ﷺ) Efendimiz Kadir Gecesi’ni idrâk edebilmek için
Ramazan’ın son on gününde îtikâfa girerdi.

“İşte, Ramazan-ı Şerif adeta bir âhiret ticareti için
gayet kârlı bir meşher, bir pazardır!..
Ve uhrevî hasılat için gayet münbit bir zemindir!..
Ve neşvünemâ-i a’mâl için, bahardaki mâh-i Nisandır!..
Saltanat-ı rububiyet-i İlâhiyeye karşı
ubûdiyet-i beşeriyenin
resmigeçit yapmasına
en parlak, kudsî bir bayram hükmündedir!.. (29. Mektup)

Faydalı ise lütfen bağlantıyı paylaşınız, tavsiye ediniz. Kaynaksız kopyalamanıza rızamız yoktur.

İlginizi Çekebilir

‘Salâvatın Mânâsı Rahmettir!..’ 

‘SALAVÂTIN MA‘NÂSI RAHMETTİR!..’  “(Ey resûlüm!)  (biz) seni ancak âlemlere bir rahmet olarak gönderdik!..” (Enbiya,107) “İşte seni …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Önceki yazıyı okuyun:
Fazilet Mevsimi Ramazan, Hoş Geldin! / Turhan KARADERE

Bu sene buruk bir Ramazan yaşayacak gibiyiz. Olsun, bunda da ne hikmetler var kim bilir. …

Kapat